Menu
Your Cart

Over ons

WIE ZIJN WIJ?

Typisch Thuis voert landelijk het agentschap voor de topmerken LEONARDO, MONTANA, STELTON, RIG-TIG en KOOK.Voor u als ondernemer in retail, horeca, relatiegeschenken of kerstpakkettenbranche staat Typisch Thuis garant voor smaakvol design in wonen, koken, tafelen en huis&tuin. Door aansprekende concepten maken we samen met u de perfecte lifestyle. Dat we daar enorm trots op zijn zult u merken aan de passie voor onze collecties & producten, onze tomeloze energie, ons enthousiasme en ons pro-actieve denken.
 

Typisch Thuis staat voor kwaliteit, trends en fun in en om het huis. Maar ook voor hoogstaande service en persoonlijk contact, omdat we alleen hiermee de lange termijn relatie met u kunnen vestigen die we voor ogen hebben. Onze professionaliteit weten wij tevens uitstekend te combineren met een mooie vleug humor. Aangenaam!

LEONARDO
Het enthousiasme, de ideeën en het unieke merkconcept, hebben Leonardo gemaakt tot een van Europa's meest toonaangevende aanbieders van glas. Leonardo is een familiebedrijf dat op dit moment door de 5e generatie wordt geleid, en opgericht is in 1859. Op dit moment zijn er circa 300 medewerkers werkzaam bij Glaskoch en is Leonardo in zo'n 88 landen wereldwijd te vinden.|

"We willen dat mensen glas ervaren op een nieuwe manier met Leonardo, over en weer, elke dag opnieuw."
Leonardo betekent enthousiasme, betrokkenheid en identificatie met alles wat te maken heeft met glas. De Glasliebe zorgt ervoor dat alle Leonardo producten worden ontworpen en geproduceerd met deskundigheid, passie en perfectie... Glasliebe.

KOOK
Wat ooit begon met een eenvoudig schort, pannenlap en ovenwant, heeft zich inmiddels ontwikkeld tot een serieuze speler in de markt op het gebied van keukentextiel. KOOK! Het Nederlandse merk heeft zich inmiddels grondig geprofileerd in de nationale markt en de rest van Europa zit met smart op ze te wachten. 

Met een goede kantoenskwaliteit weten ze de juiste modekleuren op de markt te brengen, doordrenkt van inspiratie die zij opdoen in de wijde wereld. Ogen open houden en goed luisteren naar de behoeftes van de klanten, staan centraal bij KOOK. Met de combinatie van hippe motieven en strakke basics in schorten, pannenlappen, ovenwanten, placemats en theedoeken biedt KOOK een compleet concept. Daarnaast hebben ze ook een breed aanbod in tafelkleden, tafellopers en servetten in damast, polyester en katoen. Met aantrekkelijke prijzen, de juiste kleuren en de meest gangbare afmetingen heeft KOOK de juiste prijs/kwaliteitsbalans gevonden. 

In 2014 heeft KOOK wederom een slag gemaakt en het assortiment compleet vernieuwd. In 2015 is daar nog de 'Baked with Love' collectie aan toegevoegd. Met KOOK wordt koken & tafelen een kleurrijk en sfeervol geheel. 

STELTON
Stelton is een Scandinavisch merk dat innovatieve, kwalitatief hoogstaande en eigentijdse producten maakt. Het ontwerpen van producten die gebruiksvriendelijk en oogstrelend zijn, zijn de belangrijkste drijfveren van Stelton. Zo maakt het Scandinavische merk tijdloze producten die u prikkelen en tegelijkertijd verrassen, nu en in de toekomst. Al sinds jaren wint Stelton vele design awards dankzij de innovatieve ontwerpen van de producten. 

Sinds 1960 heeft Stelton zich bij het ontwerpen van producten geconcentreerd op ontwerpen met een opmerkelijke nuttige functie. In 1964 werd er een beleid geformuleerd, toen Peter Holmblad (directeur en designer) een samenwerking aanging met de bekende designer en architect Arne Jacobsen. Stelton vertegenwoordigt een speciale kijk op de wereld en verrijkt het alledaagse leven met haar producten. Dat is terug te zien in de gehele Stelton collectie. Stelton is een wereldwijd begrip geworden door de Vacuüm Thermoskan. Dit ontwerp uit 1977 van Erik Magnussen is nog steeds het best verkopende product uit de geschiedenis van het Deense bedrijf. Ervaar het plezier van een Stelton product in het interieur.

Na een periode van aanzienlijke uitdagingen in de markt verkoopt Peter Holmblad het bedrijf in 2004. De nieuwe eigenaar, Michael Ring, start snel met een commerciële renaissance van het bedrijf. Het assortiment wordt bijgewerkt en nieuwe ontwerpers worden toegevoegd aan het huidige rijtje om zo met hun innovatieve productideeën aan de huidige behoefte van de consument te voldoen. Stelton voegt nieuwe lijnen toe aan het assortiment om zo een beroep te kunnen doen op een breder sqala van segmenten. Terwijl de cilinder vorm in veel items aanwezig blijft komt Stelton ook ineens met vernieuwende, zachtere en zeer verrassende ontwerpen. De combinatie van het oude en nieuwe Stelton blijkt een ware hit!

RIG-TIG
RIG-TIG is het nieuwe moderne merk op het gebied van keukengerei dat zowel het functionele als het design in de keuken terug laat komen. De basisfilosofie achter RIG-TIG is de functionaliteit en natuurlijk doen we geen concessies met betrekking tot het ontwerp. RIG-TIG is zich ook bewust van haar omgeving. Daarom proberen zij de milieu-impact van de productie van RIG-TIG artikelen waar mogelijk te beperken.

RIG-TIG is eigenlijk voor iedereen die functionaliteit en geweldig design waardeert en ook nog denkt aan ons milieu. De prijzen van RIG-TIG maken de items voor een breed publiek toegangelijk. Maar als we de typische RIG-TIG consument moeten omschrijven is dit een persoon tussen de 20-45 jaar die woont in de stad en geniet van uitgaan, maar het ook thuis heel gezellig maakt. Hij of zij heeft een mening over wat er gaande is in de samenleving en maakt gebruik van verschillende media om informatie te krijgen: kranten, sociale media, Smart phones, tijdschriften, TV etc. RIG-TIG is voor de moderne consument die houdt van mooie functionele items, maar niet voor elke prijs. 

En waarom de naam RIG-TIG? Stelton heeft diverse taalkundige professoren en andere professionals geraadpleegd en die kwamen met allerlei suggesties, waaronder (Michael) 'Ring Design' en andere namen in die richting. Echter, we bleven maar terugkomen op het feit dat het juiste producten zijn met een juist ontwerp, goed voor het milieu en een goede prijs hebben... Dus RIG-TIG, dat JUIST betekent, was geboren en vandaag de dag kunnen we ons geen andere naam meer voorstellen voor ons merk.